INFORMATION OG VILKÅR – HANDELSBETINGELSER

PRAKTISKE INFORMATIONER

ECOKITCH
CVR: 37374334
Fasanvej 18
8300 Odder
Tlf: 28 56 90 29

E-mail: info@ecokitch.dk

Når du handler hos os skal du acceptere handelsbetingelserne, ved at krydse af i forbindelse med betaling.

Af betalingsmuligheder kan du hos ECOKITCH vælge i mellem følgende kreditkort: Visa, Visa-dankort, Visa-Electron, Mastercard og Maestro. Alternativt kan du vælge at betale via Mobilepay

Når du betaler med kreditkort, trækker vi pengene, når din pakke er afsendt.

Ved bankoverførsel, overføres beløbet til konto:

Alle priser er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, med mindre andet er angivet.

Når du handler hos os, bliver dine varer leveret af GLS. Hos os betaler du altid 49 kr. i fragt, hvis du vælger at få dine varer leveret til din nærmeste pakkeshop og 75 kr. hvis du vælger at få dem leveret hjem til din dør (med omdeling til privat).

Dine varer vil blive leveret inden for 2-4 arbejdsdage.

Er du i tvivl om, hvorvidt du burde havde modtaget dine varer, så kontakt os endelig, så vi kan tjekke op.

Har du ikke har afhentet din pakke i pakkeshoppen indenfor den givne tidsfrist, eller har du angivet forkert navn eller adresse, vil pakken blive returneret til ECOKITCH. I så fald forbeholder vi os retten til, at opkræve et gebyr svarende til vores faktiske udgifter for at sende pakken til dig på ny.

RETUR OG REKLAMATION

KONTAKT OS ALTID VIA KONTAKT FORMULAR, INDEN DU SENDER VAREN RETUR, HVIS DU ØNSKER AT GØRE BRUG AF DIN RETUR ELLER REKLAMTIONSRET. DU VIL MODTAGE EN ELEKTRONISK RETUR-SEDDEL FRA OS, SOM DU BEDES PRINTE OG SENDE MED DINE RETURVARER.

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen giver du ved at kontakte os, via vores kontaktformular. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du har ansvaret for de direkte udgifter, der er i forbindelse med returnering af varen. Du betaler selv for returfragten, når du udnytter fortrydelsesretten.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du kan returnere varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres.
ECOKITCH kan i dette tilfælde, vælge at fraregne eventuelle udgifter ved returforsendelsen fra købsbeløbet.
Ved manglende afhentning af en forsendelse, returneres pakken til os. Ønskes pakken gensendt opkræves en ny fragtbetaling.

Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig via din betalingskortudbyder. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt efter vi har modtaget varen retur. Forsendelsestillægget på eventuelle returvarer refunderes ikke.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER RETUR

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du mister retten til at returnere din vare hos os.

Ved reklamationer, gør vi opmærksom på at mønstre i naturtræ og afvigelser i størrelse og farve på tekstiler, kan forekomme, uden at varen nødvendigvis har en decideret fejl eller mangel. Kontakt os altid, hvis du er i tvivl.
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer.
Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået op til 24 måneder efter købet.
Det er dog en forudsætning at disse mangler, ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller hvad der må være forventeligt ved brug.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter du har konstateret manglen.
Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå en aftale med ECOKITCH, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn, adresse og email-adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos ECOKITCH og opbevares i 5 år (jf. regnskabsloven), hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. ECOKITCH har alene adgang til de oplysninger, der registreres om dig – dog kan du til enhver tid få indsigt i hvilke oplysninger vi ligger inde med. Vi opbevarer eller transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysningerne afgivet til ECOKITCH videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Bliver virksomheden solgt vil kundeoplysningerne dog følge med virksomheden. Bliver virksomheden lukket, slettes alle oplysninger.

Cookies

På ecokitch.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på ecokitch.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere ecokitch.dk

KLAGE

Hvis du vil klage over dit køb skal du rette henvendelse til info@ecokitch.dk. Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.
Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Har du øvrige spørgsmål vedr. disse handelsbetingelser kan du rette henvendelse til ecokitch.dk via e-mail info@ecokitch.dk.